به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از آستاننیوز، محسن رضایی در بازدید از نمایشگاه «مهر در خشان» با قدردانی از اقدام آستان قدس رضوی در برپایی نمایشگاههای حمایت از کالای داخلی و تولید کننده ایرانی تصریح کرد: اقتصاد ملی تا زمانی که بومی و با فرهنگ و روحیات مردم، امکانات جغرافیایی و مادی هماهنگ نشود، دچار تحول نخواهد شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای رسیدن به یک اقتصاد بومی مبتنی بر کالای داخلی، توسعه کسب و کارهای خانگی و متوسط است.
رضایی با بیان اینکه بسیاری از کالاهای ساخت ایران دارای کیفیت بالایی هستند ولی مردم بدلیل نبود اطلاع رسانی و تبلیغ مناسب اطلاعی ندارند تصریح کرد: نمایشگاه «مهر در خشان 2» به درستی نقطعه ضعف اقتصاد ایران را شناخته و به دنبال شناساندن تواناییهای داخلی است.
به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، برگزاری نمایشگاههای حمایتی همچون «مهر در خشان 2» یکی از آن امکاناتی است که میتواند کیفیت و قیمت کالاهای ایرانی را به مردم بشناساند و در حقیقت در گسترش بازار تولیدات داخلی مؤثر باشد.
رضایی با اشاره به سفر سالانه میلیونها زائر به مشهدمقدس و بازار وسیع سوغات بیان کرد: اکثر زائران به دنبال خرید سوغاتی با رنگ و بوی امام رضا(ع) هستند و باید با برنامه ریزی مناسب، کالای ایرانی را جایگزین کالاهای نامرغوب خارجی کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: کالای ایرانی دارای جذاب بسیاری برای گردشگران خارجی است و باید با ارائه مناسب و با کیفیت، بازار کالاهای سوغات را رونق بخشید که نمایشگاه «مهر در خشان 2» در این زمینه به خوبی عمل کرده است.
۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۱۵۴۳۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمایشگاه «مهر در خشان ۲» به درستی نقطعه ضعف اقتصاد ایران را شناخته و به دنبال شناساندن تواناییهای داخلی است.
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
نظر شما